Ponnyridning

Observera att endast medlemmar är försäkrade i vår verksamhet. Barn som rider ponnyridning bör ha egen olycksfallsförsäkring eller lösa medlemskap i klubben och på så vis ta del av vår försäkring!

På ponnyridningen kan de yngsta få prova på att rida innan man börjar i en grupp.

Ponnyridning har vi söndagar
Vissa söndagar när det är andra aktiviteter kan ponnyridningen vara inställd. Se kalendern för datum och tider.

Du anmäler via mail till ridskolan@eslovsridklubb.se senast fredagen innan.

När ni kommer med era barn på ponnyridning träffar ni ledarna i stallet och får prova ut en hjälm. Ta gärna med er cykelhjälm eftersom vi har ett begränsat antal hjälmar som passar småttingar! Alla barn under 15 år ska ha hjälmen på sig under all vistelse i stallet så det är viktigt att den sitter bekvämt.

Barnen får om de vill hjälpa till att borsta och göra iordning ponnyerna. Är man lite nervös kanske det räcker med att titta på och klappa.

Sedan går vi ut i samlad trupp och rider i ca 15 min – eller kortare om det är barnets önskemål… Tänk på att om det är många barn som vill rida så kan väntetid förekomma. Detta är ponnyridning och inte riktiga ridlektioner och vi har tyvärr inte möjlighet att låta varje barn ha en egen ponny.

Om man vill så följer man tillbaka in i stallet igen och tar hand om ponnyn efter ridturen.

Det kostar 60 kr och betalas kontant till ledarna.

Välkomna!