Anläggningen

Eslövs ridklubb har två ridhus.

Vår anläggning är kvalitetssäkrad av Svenska ridsportsförbundet och används först och främst till vår egen verksamhet. Det är även möjligt att hyra hela eller delar av anläggningen till tävlingar, utställningar, möten eller något annat. Hör av dig till oss på ridskolan@eslovsridklubb.se så får du priser.

Vår ambition är att så långt som möjligt alltid hålla ett av våra ridhus öppet för fri ridning. Du kan boka ett av ridhusen för enskild ridning under tider då båda är lediga. För att veta när ridhusen är upptagna/lediga titta på sidan Kalender. Bokningsförfrågningar görs via e-post till ridskolan@eslovsridklubb.se minst två dygn innan. Vi förbehåller oss rätten att neka bokning. Paddockarna är för det mesta lediga.

Ridhus&
paddock

Anläggningen består av två ridhus, ett med måtten 25×66 och ett på 20×40. Dessutom har vi två paddockar på 65×55 respektive 60×30. Hinderpark finns tillgängligt i båda ridhusen.

För att rida på vår anläggning krävs giltigt anläggningskort. Detta kan köpas per år, halvår eller dag.  För att köpa anläggningskort krävs att man är medlem i klubben (undantag för dagkort). Anläggningskort är personligt.

Vid tävlingar är hela anläggningen upptagen. Det är även begränsad tillgång dagen innan tävling på grund av banbygge och harvning av ridhus. Vid tävlingar på söndagar byggs banorna redan på fredagen.

Cafe

På ovanvåningen i stora ridhuset finns vår cafeteria med köksdel och möjlighet för ca 40 personer att sitta. Sittdelen är utrustad med whiteboard. På nedervåningen finns två toaletter. Köket är inte utrustat med porslin.
Passar för konferens, möten och utbildningar. Vi hyr också ut till privatpersoner som vill ha ett kalas, men bara dagtid.

Stall &
hagar

Vårt stall har plats för 28 hästar som samtliga står i box och har tillgång till härliga gräshagar. Alla våra lektionshästar går ute så mycket vädret tillåter.
Av våra boxar hyr vi ut 8 st till privathästar som även de har tillgång till hela anläggningen. Du kan läsa mer om att hyra box här.
I stallet finns uppvärmda sadelkammare och spolspilta.

Klubb-
hus

I vårt klubbhus finns toaletter och möjlighet att värma mat i micron. Här finns också utrymme för våra medlemmar att sitta inomhus och koppla av en stund.
Behöver du låna säkerhetsväst, då är det i hallen på klubbhuset du hittar dessa.