Vill du rida eller ha häst på en liten ridklubb som har stora ambitioner?

Eslövs ridklubb kan erbjuda hobbyryttaren, tävlingsryttaren och privatryttaren det lilla extra, som gör stor skillnad för din ridning och dina ambitioner. Vi har en jättefin anläggning precis i Eslövs utkant.

Stallet
Ridskolestallet har plats för 20 hästar och i privatstallet finns det tio boxar. För hästarna har vi stora härliga gräshagar, där alla hästar hos oss vistas dagligen.

Ridhus och paddockar
Som medlem hos oss får du tillgång till två ridhus, varav ett nyare med måtten 25×66 m och ett lite äldre på 18×38 m. Dessutom har vi två paddockar på 65×55 m, respektive 60×30 m. Den större har dessutom elbelysning.

I vårt nya ridhus har vi en stor fin cafeteria med utsikt över ridbanan. Försäljning är öppen när vi har tävlingar och andra arrangemang, men du är alltid välkommen att sitta här och titta på dem som rider eller bara umgås.

Alla som vill rida i allmänhet och tycker om hästar i synnerhet är välkomna i klubben!

Ridskolan
Vi erbjuder ridning för alla åldrar och kunskapsnivåer på välutbildade och snälla hästar och ponnyer. Vi har knatteridning, nybörjarlektioner för både barn och vuxna och lektioner på alla nivåer upp till specialgrupper i såväl hoppning som dressyr. Dessutom har vi ridning för dig med funktionsvariationer.

När vill DU rida?
Vi är en flexibel ridskola, där du kan välja om du vill rida varannan, varje eller flera gånger per vecka. Om du vill prova drop-in ridning och möjlighet att hyra häst kan du göra det hos oss. På sommaren har vi läger för både barn som vuxna.

Tävlingar
För den tävlingssugne ordnar vi ofta tävlingar och pay ’n’ ride och pay ’n’ jump varje år. Tack vare vårt ridhus kan vi både ha hopptävlingar och dressyrtävlingar på lång bana inomhus. Tävlingarna är allt från lätta prova-på-tävlingar för ridskoleryttaren till tävlingar på regional nivå för den vane tävlingsryttaren.

Eslövs ridklubb – Ser och har möjligheterna oavsett om du är amatör eller elitryttare!